קוביות או לא להיות BABY FABRIC CUBES

 

P12759_IMG01

קוביות רכות למשחק זו מתנה מקסימה לתינוק ומאוד מגוונת.
ניתן להכין קוביה אחת או קוביות רבות ואפשר לקחת את העיצוב להמון מקומות שונים.
בהדרכה הזו אני אפרט איך להכין קוביה אחת ואתן דוגמא למתנה מקסימה שניתן לתת ליולדת כדי לצלם את ההתפתחות של התינוק שלה.
ההדרכה מתאימה לבעלות ידע בסיסי בתפירה.
רמת קושי:  קל עד בינוני.
זמן עבודה מוערך למתחילות: 3-15 שעות עבודה (תלוי בכמות הקוביות והדוגמא שתעשי).

השקעה נעימה, יעל

חומרים נדרשים :

  1. מכונת תפירה
  2. מחט פשוטה לתפירה ביד וכמובן חוט
  3. מספריים
  4. סיכות תפירה
  5. בדים מסוגים שונים לקוביות (כתלות בדוגמא שתרצי להכין)
  6. סרטי בד להוספה (אופציונאלי)
  7. בד לדוגמאות על הקוביות – אותיות/ציורים (אופציונאלי)
  8. שקיות ניליון/פעמונים קטנים או רעשן (אופציונאלי)
  9. אקרילן למילוי ריבועי הפוך

אז איך עושים?

הכנת קוביה :
גזרי 6 ריבועי בד בגודל 11X11 ס”מ. סדרי את הריבועים לקוביה כדי להכין אותם לתפירה- ראי תמונה.

P12759_IMG02

הצמידי את הצד הפנימי של הפאות ותפרי באופן מסודר את כל הצלעות פרט לצלע האחרונה.
בתפירת הצלע האחרונה יש להשאיר פתח באמצע כדי שתוכלי להפוך את הקוביה- ראי שרטוט.

P12759_IMG03

בתפירת הצלעות הקפידי לא לתפור לאורך כל הצלע אלא אשאירי חצי ס”מ מכל צד כדי שפינת הקוביה תצא מדויקת-ראי הסבר מפורט לתפירת קוביה בקישור בסוף ההדרכה.
הפכי את הקוביה כך שיתגלה הצד היפה של הבדים. מלאי את הקוביה באקרילן. את הצלע האחרונה תפרי ביד באמצעות תכניקת תפר נסתר- ראי סרטון לתפירת תפר נסתר בקישור בסוף ההדרכה.

P12759_IMG04

ויש לך קוביה אחת

במידה ואת מכינה מספר קביות, רצוי לסדר את הקוביות לפני תחילת העבודה כדי לדאוג שכל דוגמא נמצאת במקומה והתכנון שעשית נראה טוב. בתמונה ראי תכנון אופציונאלי למתנה ליולדת- 8 קוביות ועליהן הכיתוב months ומספרים כדי לצלם את התינוק עם אינדיקציה לגילו בכל חודש. 6 קוביות עם האותיות ו-2 קוביות למספרים כדי לאפשר לרשום 10,11,12.

P12759_IMG05

טיפ לצילום- רצוי לצלם את התינוק ברקע זהה ועם בגד בצבע זהה כדי להמחיש את הגדילה שלו אל מול הקוביות. בנוסף כדאי לנסות לצלם את הילד כך שההתפתחות שלו נראית בתמונה- אם למד להחזיק חפצים כדי לנסות לתפוס אותו מחזיק את אחת הקוביות ביד, כך ישמר הזיכרון מתי התחיל להחזיק/לשבת/לעמוד 🙂

קוביות מושקעות

הוספת כיתוב/דוגמא :
ניתן להוסיף על הקוביות כיתוב עם שם הילד- אות על כל קוביה, הוספת מספרים, ציורים- כוכבים, לבבות, בית וכד’. להוספת הכיתוב, גזרי מראש עם שבלונה או באיור חופשי את הדוגמא אותה תרצי לתפור על פאת הקוביה. הוספת הדוגמא תעשה לפני תפירת הקוביה באמצעות הצמדת הדוגמא לקוביה בדבק או סיכה ותפירה מסביב לחיבור הדוגמא בתפר זיגזג.

הוספת סרט בד בצידי הקוביה :
תינוקות אוהבים סרטים קטנטנים שמוצמדים לצעצועים הוספת הסרט תעשה במהלך תפירת הפאות אחת לשניה. רצוי להתחיל את תפירת הקוביה בפאות שיוצמד להן סרט. גזרי חתיכת סרט באורך 4 ס”מ, קפלי אותו באמצע והצמידי אותו בין פאות הקוביה כך שהקפל נמצא בפנים באופן המוצג בשרטוט. תפרי את הפאות אחת לשניה כך שהסרט בניהן. הקפידי שהסרט יהיה מונח באופן מאונך לפאות.

P12759_IMG06

הוספת רעשנים – נילון/פעמון
הוספת ניילון- תפירת ניילון יכולה להפוך את הקוביה למעניינת אף יותר עבור התינוק. בדקי את הניילון שאת מעוניינת להוסיף לפני התפירה ותראי האם הוא משמיע מספיק רעש כאשר מצמידים אותו לבד ומקמטים את הבד. לאחר שבחרת ניילון מרעיש מספיק, גזרי את הניילון לגודל פאת הקוביה וגזרי נייר רגיל גם לגודל זה (ניתן להשתמש גם בנייר עיתון או כל נייר אחר). הצמידי את הצד הפנימי של פאה אחת לניילון שגזרת ומעליו הניחי גם את הנייר. תפרי מסביב לפאה כדי להצמיד את הניילון לבד. תלשי את הנייר בעדינות מבלי לפגוע בניילון. מכאן המשיכי כרגיל ותפרי את הקוביה עם הפאה ה”מנויילנת”.מומלץ להוסיף ניילון רק לפאה אחת- אין צורך בכל הפאות.

הוספת רעשן/פעמון
ממש לפני סגירת הקוביה בתפר הנסתר הכניסי את הרעשן/פעמון למרכז הקוביה וסגרי. ניתן להכין רעשן לבד מהקופסאות הצהובות של ההפתעה בביצי קינדר והכנסה של אורז או מרעיש אחר לתוכן.

P12759_IMG07

שימוש בבדים מסוגים שונים :
בפרויקט הזה שימוש בבדים מסוגים שונים הוא מבורך. כדאי לשלב בד פליז, כותנה, טריקו ועוד כדי לייצר עוד עיניין וגירוי במרקמים השונים של הבדים.

קישורים מומלצים:

הסברים מלאים לתפירת קוביה

http://sewlikemymom.com/baby-blocks-tutorial

http://littlebuttondiaries.com/2013/11/19/nap-time-crafts-baby-fabric-cube

הסבר על ביצוע תפר נסתר לסגירת הקוביה https://www.youtube.com/watch?v=5CjOXMuTFXo